Jarenlange ervaring, uitstekende kwaliteit

Onze specialisatie: uitdeuken zonder spuiten

Uitdeuken zonder spuiten is het verwijderen van deuken in metalen plaatwerk zonder naderhand te hoeven lakken. De techniek wordt het meest toegepast op autoplaatwerk. Na de bewerking van de deuk is de schade verholpen. De grootte en de bereikbaarheid van de deuk bepalen het eindresultaat. Bij normale parkeerschade zal het eindresultaat 100 % zijn. Dit wil zeggen niet te achterhalen, zelfs niet door een vakman.

Als de deuk in omvang toeneemt of de plaats waar de deuk zit moeilijk te bereiken is, dan kan het zijn dat er na de bewerking nog wat van de deuk te zien is. Voor aanvang van de reparatie wordt dan overlegd met de klant of een eindresultaat van 90 % bevredigend is. Inschatten van het eindresultaat kan vooraf nauwkeurig gedaan worden.

  • Vakkundige reparaties

  • Snelle uitvoering

  • Uitstekend eindresultaat

Zo’n 20 jaar geleden begon ik met uitdeuken zonder spuiten. In die tijd was het een nieuwe techniek. De bovengrens van wat toen haalbaar werd aangegeven met een oud Hollandse rijksdaalder. Inmiddels heeft de tijd niet stilgestaan en is veel meer mogelijk geworden. Ervaring en beter gereedschap gaven ons specialisten de mogelijkheid betere en verbazingwekkende resultaten te bereiken. . Deuken ter grote van een voetbal of een autodak waar overheen gelopen is leveren vaak een perfect eindresultaat op. Als een karwei van deze omvang door uitdeuken zonder spuiten gerepareerd is blijft uw auto ongespoten. Met andere woorden uw auto blijft schadevrij!

Zijn deuken echt een brug te ver vanwege diameter of diepte, dan is het vaak verstandig eerst van de techniek “uitdeuken zonder spuiten gebruik te maken als voorbewerking ook wel “push and paint”genoemd. Deze voorbewerking brengt de deuken weer terug in de oude vorm. Een reden hiervoor te kiezen kan zijn dat lak al beschadigd is, of de deuk is zo scherp dat deze alleen verminderd kan worden. Het specialisme is een perfecte voorbewerking waarna minder plamuur of zelf geen plamuur gebruikt hoeft te worden. Dit leidt uiteindelijk tot een beter eindresultaat.

De kosten van deze techniek zijn relatief laag ten opzichte van spuitwerk.

Zonder de deuk te zien is een prijsopgaaf vaak lastig te doen vooral als blijkt dat de deuk een forse omvang heeft. Bij parkeerschade is een richtprijs van € 45,00 per deuk te hanteren voor deuken ter grote van een eeneuromuntstuk. Zitten er veel deuken in de auto dan is het verstandig langs te komen om een prijsopgave te maken.

Ook hagelschade is perfect te repareren. Auto’s met 500 deuken of zelf meer, worden middels “uitdeuken zonder spuiten” gerepareerd. Ook in dit geval zal tijdens de reparatie van uw auto geen lakproduct gebruikt worden. De deuken worden stuk voor stuk handmatig verwijderd. Nadelen als kleurverschil, glansverschil, of andere lakfouten zijn niet van toepassing. U krijgt een schadevrije auto terug. Hagelschade komt veel voor. In de meeste gevallen zal er sprake zijn van behoorlijk veel schade. In overleg kunnen we bepalen wat voor u de beste handelswijze zal zijn.

Bij hagelschade zal de schadeafwikkeling vaak via de verzekering lopen. De kosten zijn sterk afhankelijk van de hoeveelheid en de diameter van de deuken. Prijzen van hagelreparaties variëren zo’n beetje van een paar honderd euro tot vele duizenden euro’s voor de zware gevallen. Soms zijn hagelstenen zo groot dat ruiten uit auto’s hagelen.

Een dashboard raakt soms beschadigd door inbraak of een ongelukje. Vaak is zo’n beschadiging erg goed te repareren. De beschadigde plek wordt opgevuld met een hars. Daarna kopiëren we de afdruk van de kunststof. Met de mal kan een goed tot onzichtbaar herstel plaatsvinden. Na de structuur hersteld te hebben wordt het dashboard gespoten. Grote plekken kunnen een probleem zijn. Bij forse schade is overleg noodzakelijk. Prijzen graag in overleg.

Leer is bijna altijd een gelakt product. Laklagen slijten door gebruik en worden dun. Ook kan leer door schoenen, gespen, en koffers op de achterbank beschadigen. Hierbij doe ik een greep van wat ik vaker tegenkom. Alle beschadigingen en zelf een gat in leer, skai, of pvc kunststoffen zijn te repareren. Grotere beschadigingen moeten besproken worden. Met hars worden gaten en beschadigingen opgevuld en de structuur van het leer wordt door middel van een mal zoveel mogelijk hersteld. Daarna brengen we met lak de bekleding weer op kleur. Alle kleuren worden ter plekke gemaakt met lak op waterbasis. Indien nodig kunnen we een extra slijtlaag aanbrengen voor bijvoorbeeld een instapkant, ( bestuurderskant auto).

De lak die gebruikt wordt is geleverd door specialisten uit Italië. Daar weet men als geen ander hoe leer gelakt moet worden. Deze procedé kunnen wij in het klein op lokatie gebruiken met dezelfde eindkwaliteit. Uw laklaag is weer fabrieksnieuw en u krijgt daarop volledige garantie. Prijzen graag in overleg.

Een auto is een groot gebruiksvoorwerp en een krasje is snel gemaakt. Er zijn tegenwoordig veel lapmiddelen te krijgen die wonderbaarlijke resultaten beloven. Er zijn zelfs reclamespots die met opzet een auto beschadigen want dat middel lost toch alles op. Onzin ten top!!!!

Helaas is het zo dat een kras een beschadiging is die vrij lastig weg te halen zal zijn. Soms zal polijsten voldoende zijn. In andere gevallen moeten we inlakken en polijsten om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. Over het algemeen telt dat donkere kleuren beter bij te werken zijn dan lichte kleuren. Met name lichte metallickleuren zijn moeilijk onzichtbaar in te lakken. Zelf doen is vaak goedkoper maar goed inlakken is een vak op zich. Meestal moet de kleur bijgetint worden omdat de lakreparatie anders nog teveel opvalt. Bij polijsten kan het zijn dat u door de lak heen polijst en dan staat u voor grote kosten. Een vakman is bekend met de risico’s en zal altijd een beter resultaat bereiken.

Prijzen graag in overleg